Ga naar inhoud

Profielen van hoogbegaafde leerlingen

leestijd 3 minuten
Artikel Update: 29 januari 2020. (Publicatie: 15 augustus 2009)
In dit overzicht ziet u wat kenmerkend is voor het gedrag van hoogbegaafde leerlingen, hoe je de profielen kunt herkennen en welke begeleiding van school het beste is.

Overgenomen uit Betts, G.T. & Neihart, M. (1988). Profiles of the Gifted and Talented. Gifted Child Quarterly, 32(2), 248-253. © vertaling: CBO

 

De VersnellingsWenselijkheidsLijst – Centrum voor BegaafdheidsOnderzoek – Radboud Universiteit Nijmegen,
Drs. Lianne Hoogeveen
Dr. Janet van Hell
Prof. Dr. Ludo Verhoeven

 

Centrum voor BegaafdheidsOnderzoek – Radboud Universiteit Nijmegen,
Drs. Lianne Hoogeveen
Dr. Janet van Hell
Prof. Dr. Ludo Verhoeven

De inhoud op deze pagina wordt momenteel geblokkeerd om jouw cookie-keuzes te respecteren. Klik hier om jouw cookie-voorkeuren aan te passen en de inhoud te bekijken.
Je kan jouw keuzes op elk moment wijzigen door onderaan de site op "Cookie-instellingen" te klikken."