Ga naar inhoud

De vraag
Beste heer van Zessen,
Mijn vriend en ik schelen qua leeftijd dik 20 jaar van elkaar. We merken echter dat wij in alle opzichten goed bij elkaar passen.
Ons seksleven is fantastisch; op dat gebied ontdekken we nog steeds en dagen we elkaar uit. Mijn vriend geeft aan dat hij nog nooit zo lekker en lang gevreeën heeft als met mij. Hij heeft voor mij een partner gehad – zijn vrouw is overleden en de seks ging niet van harte. Het was een verplicht nummertje.
Hoe kan het dat twee mensen met zo’n groot leeftijdsverschil zo goed bij elkaar passen en zich tot elkaar aangetrokken voelen?
Vriendelijke groet,
Greetje

Het advies
Beste Greetje,
Wat fijn voor jullie! De meeste mensen maken zich druk over de vraag waarom ze (seksueel) niet helemaal bij elkaar passen.
Je pikt er nu leeftijd uit, omdat het leeftijdsverschil kennelijk in het oog springt. Maar jullie verschillen natuurlijk op duizenden eigenschappen en kenmerken en daar blijkt de seksuele aantrekking zich ook weinig van aan te trekken.
Dat jullie het leuk hebben met elkaar zal het product zijn van allerlei factoren. Dat zijn bewuste en onbewuste psychologische processen – denk aan geur, smaak, lichaamsbouw, hetzelfde tempo hebben in dingen en min of meer het zelfde opwindend kunnen vinden. En dan ook nog een hele grote scheut toeval.
Kortom: een zinnig en specifiek antwoord op je vraag is niet te geven. Advies: geniet van elkaar.
Groet,
Gertjan van Zessen
Meer lezen over dit thema?